Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Hoe kan ik overstappen naar edpnet?

Ik heb een vaste telefoonlijn bij KPN

U hebt al een internet abonnement bij een andere provider en een vaste telefoonlijn bij KPN en u wilt overstappen naar edpnet? Hieronder vindt u wat u moet doen om dit succesvol te voltooien.

Ik wil enkel internet bij edpnet

In dit geval activeert edpnet haar signaal op uw bestaande telefoonlijn van KPN in plaats van het signaal van uw andere internet-provider.

1. Vraag uw abonnement aan bij edpnet: volg gewoon de stappen van het bestelproces op onze website . Geen zorgen, het systeem zal u leiden. 

Let er op dat u het correcte nummer van uw vaste lijn bij KPN en de naam van uw huidige internet-provider doorgeeft. 
 
2. Contacteer uw huidige internet-provider om de stopzetting van uw internet-abonnement te regelen. 

3. U wordt op voorhand per e-mail over de activatiedatum van uw bestelling geïnformeerd. Als u een modem of andere hardware bij edpnet neemt, wordt dit vóór de activatie van uw signaal naar uw adres geleverd. 

Vervolgens zult u voor uw internet aan edpnet en voor uw telefonie aan KPN betalen. 

Ik wil internet en telefonie bij edpnet

In dit geval activeert edpnet haar signaal op een zogenaamde koperpaar. Maar aangezien u ook telefonie bij edpnet neemt, betaalt u geen extra kosten voor de koperpaar.

Er zijn twee mogelijkheden voor uw telefonie bij edpnet:

  • u kunt een nieuw telefoonnummer gratis aanvragen
  • u kunt uw huidig telefoonnummer gratis laten porteren

1. Vraag uw abonnement aan bij edpnet: volg gewoon de stappen van het bestelproces op onze website. Geen zorgen, het systeem zal u leiden.

Let er op dat u het correcte telefoonnummer voor de overname (als u de overname van uw telefoonnummer hebt gekozen) en de naam van uw huidige internet-provider doorgeeft. 

2. Contacteer uw huidige internet- en telefoon-provider om de stopzetting van uw abonnementen te regelen. 

Let er op dat uw telefoonnummer op moment van de overname zeker actief moet zijn bij uw telefoon-provider. 

3. U wordt op voorhand per e-mail over de activatiedatum van uw bestelling geïnformeerd. Als u een modem of andere hardware bij edpnet neemt, wordt dit vóór de activatie van uw signaal naar uw adres geleverd. 

Vervolgens zult u zowel voor internet als voor telefonie alleen aan edpnet betalen. 

Ik heb geen vaste telefoonlijn bij KPN 

U hebt geen vaste telefoonlijn bij KPN? U hebt een andere provider voor internet en telefonie of helemaal geen internet en telefonie? U wilt overstappen naar edpnet? Hieronder vindt u wat u moet doen om dit succesvol te voltooien.

Ik wil enkel internet bij edpnet

In dit geval activeert edpnet haar signaal op een zogenaamde koperpaar. Hier zijn maandelijkse abonnementskosten (Non Line Sharing = 11,98 €/maand incl. BTW) aan verbonden.

1. Vraag uw abonnement aan bij edpnet: volg gewoon de stappen van het bestelproces op onze website. Geen zorgen, het systeem zal u leiden. 

Let er op dat u de naam van uw huidige internet-provider doorgeeft als u voorlopig internet via een andere provider krijgt. 
 
2. Contacteer uw huidige internet-provider om de stopzetting van uw internet-abonnement te regelen. 

3. U wordt op voorhand per e-mail over de activatiedatum van uw bestelling geïnformeerd. Als u een modem of andere hardware bij edpnet neemt, wordt dit vóór de activatie van uw signaal naar uw adres geleverd. 

Vervolgens zult u voor uw internet met daarbij maandelijkse extra kosten voor Non Line Sharing aan edpnet betalen. 

Ik wil internet en telefonie bij edpnet

In dit geval activeert edpnet haar signaal op een zogenaamde koperpaar. Maar aangezien u ook telefonie bij edpnet neemt, betaalt u geen extra kosten voor de koperpaar.

Er zijn twee mogelijkheden voor uw telefonie bij edpnet:

  • u kunt een nieuw telefoonnummer gratis aanvragen
  • u kunt uw huidig telefoonnummer gratis laten porteren

1. Vraag uw abonnement aan bij edpnet: volg gewoon de stappen van het bestelproces op onze website. Geen zorgen, het systeem zal u leiden.

Let er op dat u het correcte telefoonnummer voor de overname (als u de overname van uw telefoonnummer hebt gekozen) en de naam van uw huidige internet-provider doorgeeft. 

2. Contacteer uw huidige internet- en telefoon-provider om de stopzetting van uw abonnementen te regelen. 

Let er op dat uw telefoonnummer op moment van de overname zeker actief moet zijn bij uw telefoon-provider. 

3. U wordt op voorhand per e-mail over de activatiedatum van uw bestelling geïnformeerd. Als u een modem of andere hardware bij edpnet neemt, wordt dit vóór de activatie van uw signaal naar uw adres geleverd. 

Vervolgens zult u zowel voor internet als voor telefonie alleen aan edpnet betalen.

 

 

Zie ook:

Activatie

Wanneer wordt mijn internet geactiveerd?

Kan edpnet mijn DSL-abonnement activeren op de datum die ik zelf kies?

Ik heb een bestelling geplaatst. Wat nu?

Wie installeert internet (en telefonie) op mijn adres?

DSL

Wat is de beschikbaarheid van DSL?

KPN telefonie

Kan DSL over een bestaande telefoonaansluiting worden gerealiseerd?

Welke telefoonlijnsoorten zijn geschikt voor een DSL-verbinding via edpnet?

Is DSL ook mogelijk over een ISDN-lijn?

Kan ik mijn telefoonnummer van KPN veranderen tijdens of na afronding van mijn bestelling bij edpnet?

In hoeverre heb ik contractuele verplichtingen met KPN?

Kan ik mijn KPN-abonnement opzeggen nadat mijn DSL-verbinding is opgeleverd?

Kan ik DSL laten activeren als ik geen vaste telefoonlijn bij KPN heb?

Posted on Jan 12, 2015 | Tags:

Ik heb mijn antwoord niet gevonden

Contactgegevens

  • Edpnet BV
    Waterstraat 13
    4855 KL Walsoorden
  • Openingsuren: Ma-Vrij, 9u - 17u
  •  
  • 020 712 94 00
  •  
  • Ombudsdienst