Help & Support

 
Altijd verbonden
met een
edpnet Pro
abonnement
 
Altijd verbonden
met een
edpnet Pro
abonnement
Blijf bereikbaar met edpnet Pro abonnement

 

We willen én moeten altijd bereikbaar zijn

Bedrijfsprocessen zijn tegenwoordig volledig geautomatiseerd. Klanten bestellen online. Bestellingen worden automatisch doorgestuurd naar de juiste afdeling waar ze verwerkt worden. Pakketten worden verzonden, betalingen worden online verricht etc.

Bestanden en applicaties worden in de cloud geplaatst zodat ze veilig en permanent beschikbaar zijn. Support teams lossen problemen vanaf afstand op. De consument gebruikt e-mail en social media om contact op te nemen met een klantenservice. Bedrijven gebruiken Skype om te communiceren met collega's die thuis, onderweg, in een andere vestiging werken ... Enzovoort.

Een vaste internetverbinding is essentieel geworden. We kiezen allemaal voor een betrouwbare internetprovider die ons 99,5% uptime garandeert. Die belofte lijkt vaak mooi op papier, maar 99,5% betekent feitelijk dat er nog steeds 4 uur downtime per maand kan zijn. En iedereen van ons weet dat elk uur zonder internet niet alleen financiële schade betekent voor een bedrijf, maar het kan er ook voor zorgen dat u klanten verliest.

Met een Pro abonnement
bent u zeker dat u altijd verbonden bent

Gelukkig heeft edpnet de ideale oplossing ...

De FRITZ!Box 6890 LTE modem/router met automatische 4G backup functie wordt exclusief aangeboden bij de edpnet Pro abonnementen. Door deze 4G backup functie bent u voortaan altijd verbonden. Nadat uw vaste internetverbinding is verbroken, schakelt het modem over naar de beschikbare mobiele verbinding. Een mogelijke storing is op die manier nauwelijks nog te merken.  Bovendien van zodra de verbinding verbroken is, krijgt de helpdesk hiervan een waarschuwing via het monitoring-systeem en neemt aansluitend contact met u op.

De FRITZBox 6890 LTE modem/router wordt aangeboden als ‘managed hardware’: een edpnet monteur installeert en configureert het modem.  Wanneer het monitoring-systeem een probleem vaststelt, dan zal de monteur uw modem herstellen of indien nodig vervangen.  Dit alles zonder extra kosten, niet voor de werkzaamheden van onze monteur en niet voor het eventuele mobiele dataverbruik.

Een uptime van 100%
Ingebouwde 4G backup functie: automatische omschakeling op de mobiele internetverbinding
Tot 300 Mbps via LTE (4G) en tot 42 Mbps via UMTS/HSPA+ (3G)
Managed hardware
Edpnet configureert, installeert en beheert uw hardware
8X5XNBD SLA
Herstel binnen de 8 kantooruren
Meteen een antwoord op uw vragen

De goede werking van de 4G backup functie hangt af van de dekking van het mobiele netwerk op uw locatie en van waar het modem in uw gebouw wordt geplaatst.  Edpnet 4G backup heeft toegang tot alle mobiele netwerken in Nederland en kiest automatisch het netwerk met het sterkste signaal.

De mobiele dekking op Nederlands grondgebied wordt gegarandeerd door de dekkingsverplichtingen die zijn opgenomen in de wetgeving en de licenties van de mobiele netwerken. Deze verplichtingen hebben echter alleen betrekking op de dekking buitenshuis. Indoor coverage wordt beïnvloed door vele aspecten die buiten de controle van de mobiele netwerken vallen.

Er zijn veel mogelijke oorzaken die voor een slechte mobiele dekking binnenshuis zorgen: van constructiematerialen (zoals gemetalliseerde isolatie, stalen frames, behandeld glas, ...) die signaalbarrières vormen tot omgevingsomstandigheden, bijvoorbeeld in een bebost of heuvelachtig landschap kunnen ​​zones ontstaan waar nauwelijks dekking is omdat het moeilijker is om met dezelfde antenneconfiguratie de mobiele diensten beschikbaar te maken voor alle omwonenden in de nabije omgeving. Ook de afstand tussen het bedrijfsgebouw en het basisstation speelt een rol, vooral in afgelegen gebieden, waar er vaak minder masten zijn. Ook de belasting van het mobiele netwerk (aantal actieve gebruikers en gebruikte applicaties) speelt een rol.

De 4G back-up functie is ingebouwd in het modem. Dat betekent dat de locatie van het modem in uw gebouw belangrijk is voor de goede werking. De edpnet-monteur plaatst het modem normaal in de ruimte waar het KPN ISRA-punt zich bevindt. Dit is niet noodzakelijkerwijs de locatie met een goede mobiele dekking binnen. Als u wilt dat het modem wordt geïnstalleerd in een andere ruimte, een ruimte met een betere mobiele dekking binnenshuis, moet u ervoor zorgen dat er een VVT-kabel is (= een gewone telefoonkabel) aanwezig is tussen het ISRA-punt en de gewenste locatie.

U kunt wel met de volgende criteria rekening houden als u de locatie kiest waar het modem dient geplaatst te worden:
  1. Het modem kan niet in de hoek van een kamer geïnstalleerd worden;
  2. Het modem dient zo dicht mogelijk bij een buitenmuur geïnstalleerd te worden;
  3. Het modem moet zo onbelemmerd mogelijk geïnstalleerd worden, dwz niet achter of onder een obstakel (bijvoorbeeld meubels, verwarming ...).

Tijdens de installatie van het modem monteert de edpnet-monteur de standaard mobiele breedbandantennes op de voorziene aansluitingen aan de achterkant van het modem en bepaalt hij de beste positie voor de mobiele breedbandantennes.

Last updated on Sep 02, 2019 | Tags: