Help & Support

Vind hier het antwoord op uw vraag

Blokkering van het uitgaande verkeer op Poort 25 voor dynamische IP adressen

 

  • Als u via een edpnet-connectie surft met een dynamisch IP adres , dan willen we u vragen om na te kijken of er bij u in uw e-mailprogramma zeker relay.edpnet.nl als uitgaande mailserver staat. Dit zal problemen met het uitgaande e-mailverkeer voorkomen na de door ons geplande blokkering van poort 25. Sommige klanten gebruiken immers nog steeds de uitgaande mailserver van hun vorige provider.
  • Als u uw eigen mailserver draait op een dynamisch IP adres, dan kunnen we u de volgende oplossingen aanraden:

          MS_Exchange_server_op_dynamische_IP

          Sendmail_op_dynamische_IP

           Let op! U bent in dit geval gebonden aan de volgende limieten:
           Zijn er beperkingen qua grootte en aantal van e-mails?

  • Als u via een edpnet-connectie surft met dynamisch IP adres en van de uitgaande mailserver van uw werkgever (bedrijf) gebruik maakt dan kan u:
    • relay.edpnet.nl invullen als uitgaande mailserver
    • als u toch van de uitgaande mailserver van uw werkgever gebruik wil maken, dan is dat mogelijk via een VPN connectie. Uw werkgever kan dit voor u regelen.

BELANGRIJK! Poort 25 wordt enkel naar buiten toe geblokkeerd, d.w.z.: als iemand (afzender) u een e-mail stuurt via poort 25, dan zal deze e-mail nog steeds zonder problemen aankomen.

 

Zie ook:

Waar vind ik de nodige gegevens om mijn mail te configureren?

Last updated on Feb 09, 2015 | Tags: