Help & Support

Kan ik mijn huidige telefoon en modem blijven gebruiken als ik overstap naar edpnet telefonie

Voor het gebruik van edpnet telefonie hebt u geschikte hardware nodig, nl. het volgende:

1. Modem die VoIP (=internet telefonie) ondersteunt

U kunt dit makkelijk zelf onderzoeken of uw modem VoIP-ondersteuning heeft. VoIP-modems hebben telefoonpoorten en telefoonindicatoren (zie afbeeldingen hieronder):

 

 

Met een VoIP-modem kunt u een analoog telefoontoestel blijven gebruiken. U sluit uw telefoontoestel op een telefoonpoort van de modem aan en configureert uw telefoonaccount in de modem. Indien nodig kunnen we u hierbij uiteraard altijd helpen.

2. Gewone DSL modem + IP-telefoontoestel

Als de modem geen VoIP-ondersteuning heeft, dient u een IP-telefoontoestel te gebruiken dat voor VoIP wel geschikt is. In dit geval sluit u uw IP-telefoontoestel op een LAN-poort van de modem en configureert uw telefoonaccount in het telefoontoestel. 

Alle modems die edpnet momenteel aanbiedt en levert ondersteunen VoIP. 

U kunt uw eigen telefoon en modem blijven gebruiken, maar enkel als ze aan de bovenstaande parameters voldoen.

 

Zie ook:

Hoe werkt edpnet telefonie?

Is edpnet telefonie ook mogelijk met mijn ISDN-lijn/ alarmcentrale/ fax/ ...?

edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details. U kan uw voorkeuren hieronder instellen.

Cookies instellen
Commerciële/Advertentie cookies zorgen ervoor dat getoonde advertenties op de edpnet website, subsites of Social Media relevant zijn voor u.
Minimale cookies accepteren