Help & Support

Waarom wordt mijn internetverbinding verbroken


Indien uw verbinding vaak wegvalt, dan dient u meer dan waarschijnlijk uw lijn na te (laten) kijken

Als uw modem correct geconfigureerd is, en u hebt toch nog een zeer lage (lager dan 10 dB) of sterk fluctuerende (meer dan 2 à 3 dB) DSL-signaal-ruisverhouding op uw modem, dan kunt u het volgende ondernemen: 

  1. Bekijk uw interne installatie. Er kan zich een storing aan de fysieke kwaliteit - de bekabeling, de plaatsing van de splitter(s), of op een ander niveau van de eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, splitter, modem) - plaats vinden. Zie ook Hoe voorkom ik onstabiele DSL-verbinding?. U kunt ook overwegen uw adsl-lijn naar een Non Line Sharing te laten overzetten.
  2. Mocht een nazicht van uw interne installatie geen oplossing bieden, kunt u vermoeden dat er een andere fysieke storing is aan uw telefoonlijn of de aansluiting van uw lijn op de telefooncentrale

 

edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Edpnet gebruikt ook commerciële/advertentiecookies die worden gebruikt om advertenties op websites van derden te personaliseren. Deze cookies zijn standaard uitgeschakeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ze hieronder in te schakelen. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details.

Cookies instellen
Commerciële/advertentie cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Het is de bedoeling om edpnet-advertenties, die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker, weer te geven op derde partij websites. Wie deze derde partijen zijn, kan je lezen in onze Cookie Policy.
Minimale cookies accepteren