Waarom wordt mijn internetverbinding verbroken
Indien uw verbinding vaak wegvalt, dan dient u meer dan waarschijnlijk uw lijn na te (laten) kijken.
Als uw modem correct geconfigureerd is, en u hebt toch nog een zeer lage (lager dan 10 dB) of sterk fluctuerende (meer dan 2 à 3 dB) DSL-signaal-ruisverhouding op uw modem, dan kunt u het volgende ondernemen:
- Bekijk uw interne installatie. Er kan zich een storing aan de fysieke kwaliteit - de bekabeling, de plaatsing van de splitter(s), of op een ander niveau van de eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, splitter, modem) - plaats vinden. Zie ook Hoe voorkom ik onstabiele DSL-verbinding?. U kunt ook overwegen uw adsl-lijn naar een Non Line Sharing te laten overzetten.
- Mocht een nazicht van uw interne installatie geen oplossing bieden, kunt u vermoeden dat er een andere fysieke storing is aan uw telefoonlijn of de aansluiting van uw lijn op de telefooncentrale.